Okay je, all flights sila la pilih seat paling tepi lelagi kalau travelling alone. Sebab apa?
1. kita tak tahu sebelah kita siapa? Pak Arab ke, Chinese ke, Indian ke, tatau badan de bau ke besar ke kecik ke... So, better pilih paling tepi. Paling tak pon, kalau tak selesa just paling kan muka...
2. Senang nk keluar g toilet la pela.. Tak yah pikir org tu tdo ke ape ke,nk kejut kan.. Hmm..leceh!
3. Senang nk skodenk steward. HAHA!. tak lah....nk mintak tolong senang, nk air, nk megi...de lalu, just tahan je la..hahha
4. Masa nk keluar dr flight bila dah arrive. senang la.. tak pyh nk tunggu satu barisan keluar dulu. cepat2 cabut..huhu..
Significant kan?Hihi..Ok, First flight, dok sebelah Arab. Hmmm.. memula sebelah lelaki,lelaki tu pindah jd sebelah mak lelaki tu... pastu ttbe steward offer mak lelaki tu duduk first class! kelasssss kau jah.... dapat 1st class.. hmm..so sebelah aku kosong! sronok la... dpt 1 seat lebih..Haha.. Ok, dah selesa sume.. sbb mlm jd, bit sejup la. tp de bg selimutla kan. So, keje aku cr the best movie to watch! crazyyyy so many choices.. seronok gila tgok disney n marvel! tapi bila flight goyang2...cepat2 tukar ayat Al-Quran siap terlena dgr quran. Alhamdulillah...
and, sape tak penah tgok toilet flight. i bring to you live. ahahha!
Hmm, x abis satu movie lagi de tros kasi makan. First meal..ermmm..yummm..
plg sedap of course the puding.. sedapnyaaa..huwawawa... thumbs up for toilet pic and food back to back! sorry ye..saja kacau2..hehe..2nd meal ialah sarapan pagi sebelum sampai dubai.. yeay!!
tapi sume nye tawar ye adik2..kalau tak ley telan, sila mintak garam... Nak tahu tak? pilot middle east ni bawak laju tau... so mmg akan smpai awl..In Shaa Allah kalau tade pape la...so, yeay! arrived in Dubai International Airport a.k.a shopping complex!!! free tax katanya....hhaha
Inilah antara gambaran Dubai Airport, nk tahu besar ke tak..just imagine ada taman as big as first gamba tu kat situ..imagine skng!.. Dr sport thingy, sunglasses, perfume, tabacco, watches and gifts sume ada.. Tapi malangnya... semua lebih kurang harga kat Malaysia.. tak de pon murah n free duty sangat. Kat sini guna Dirham(AED) as matawang, tapi matawang seluruh dunia diterima.. beli pakai RM or Pound pon ok.. Kalau tak cukup duit kat kaunter tu siap pulang setengah Pound setengah Dirham.. Lawak2...ahahha..
4 star kan..tpaksa la menapak sikit..hihi...
See see! baru sikit kan dr tadi..Hmmm...tgok set tv je da tau..dlm flight ni boleh charge hp...seat lebih rapat2. luckily aku dok bhgn 3 org which aku pling tepi and 2 minah salleh yang pakai baju tdo.. baru balik dr round australia and few negara lagi. sebaik tak tengik.Haha!
and, belom apa2 lagi dah layan puss.. pastu cerita korea. Happy Ending pastu cerita omputeh yang tatau la ape tajuk, tp sedih and best!
1st and 2nd meal. Hmmm.. makanan ialah begantung pd origin ok.. if u from malaysia, stock form msia and boleh la nk makan n sedap.. tp from Dubai.. Hmm..makanan de macam Dubai style la..arab2 gitu.. tekak aku tak pat terima sgt.. tp 2nd meal ok lagi banding dgn 1st meal tu. Minah salleh 2 org tu siap yucks..pfft pfftt lagi makanan tu..kahkah..mmg errr...
So, next is arrival in Birmingham, UK..yuhuuuu.... eksaited tp takut2..next entry. Tata!
